Hallo iedereen, Mag ik opnieuw vragen dat je jouw kind iedere dag aanspoort om de dagelijks opgegeven taakjes echt wel uit te voeren? De nieuwe leerstof zal in de vorm van een filmpje aangeboden worden. Vandaag starten we met het nieuwe ankerverhaal dat de juf normaal voorleest in de klas. Dit keer gebeurt het via een filmpje. Vandaag staan er voor wiskunde aanvuloefeningen en herhalingsoefeningen op het programma.
Indien het nodig blijkt, kunnen de kinderen deze nog met het meegegeven rekenmateriaal
(rekenschijfjes en tienkaart) oplossen.
Veel succes.
Hier volgen de taakjes van deze dag
SCHRIJVEN
Dictee
Net zoals voor de paasvakantie oefenen we
het schrijven van woordjes.
We schrijven nog steeds in losse letters omdat
nog niet alle schrijfverbindingen werden aangebracht.
In de map vind je 2 dicteebladeren.
Je kan het blad gebruiken waar we reeds
op werkten. Dus het dictee komt in de tweede kolom.
Hier volgt het dictee.
1. Ken jij die man ? Schrijf op: ken
2. Hoe heet jij? Schrijf op: heet
3. Wat zeg je? Schrijf op: zeg
4. Ik ken hier de weg niet. Schrijf op: ken
5. De hond ligt in zijn hok. Schrijf op: hok
6. Hoe laat komt de bus? Schrijf op: bus
7. Waar staat mijn tas? Schrijf op: tas
8. Poes zit voor het raam: Schrijf op: raam
TAAL
Start kern 9
Kijk en luister via deze link naar het nieuwe verhaal: "Schroeven in het donker" (duurt ongeveer een kwartiertje)
TAAL
werkblad 1
Opdracht 1
Laat bij het lezen van de nieuwe woorden de drie medeklinkers vooraan/achteraan in fluo markeren.
Daarna leest het kind de woorden en kiest dan pas
het woord dat past bij de tekening
Opdracht 2
Laat de woorden vooraf 2 keer lezen. Daarna kiest het kind het woord dat in de zin past. Dit vult hij/zij het gekozen woord in in de zin.
Opgelet ! we schrijven nog niet aan elkaar.
LEZEN
kern 9; blad 1 en 2
Dit zijn woorden met 3 medeklinkers vooraan/achteraan
Dit is nieuw voor de kinderen!
Graag minstens 2 keer goed laten lezen
WISKUNDE
werkboek C blad 68
Aanvullen en aftrekken tot 10
De opdracht van oefening 1 en oefening 2 lees je best voor. Oefening 3 kan individueel worden gemaakt.
Tip voor de oefeningen in de derde kolom:
sommen met drie termen
Laat de eerste som in fluo zetten. Laat de tussenuitkomst
er boven noteren. Dit vergemakkelijkt het optellen.
3
2 + 1 + 3 = ...
WISKUNDE
Herhalingsoefeningen
We herhalen het optellen tot 20; zonder brug.
Het werkblad wordt volledig gemaakt.
Aandachtspuntje: netjes schrijven;
eerst goed nadenken en dan pas laten opschrijven.
Mama of papa doorstreept bij foutieve antwoorden.
Daarna worden de foutjes verbeterd door het kind.
GODSDIENST
Nu de paasvakantie voorbij is, blikken we nog even terug op het gebeuren van Pasen....
Het Paasverhaal beluisteren en bekijken
Heel mooi om naar te kijken...
Klik op Jezus
MAG -TAAK
Oproep:
Morgen zijn Kamiel en Senne jarig. Zij kijken zo uit naar hun verjaardag maar helaas kunnen we deze niet vieren in de klas. Juf wil Kamiel en Senne verrassen
maar daarvoor heb ik jullie hulp nodig.
Maak jij deze klasvriendjes ook blij met een tekening of filmpje ?
Dit zou een superverrassing zijn voor hen...
Je kan de tekening in de brievenbus van de school stoppen.
De juf zorgt er dan voor dat ze woensdag bij Kamiel en Senne terecht komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten