Maandag 11 mei ...Wat gaat het allemaal snel....
Gisteren konden we onze mama's in de bloemetjes zetten.
Hopelijk hebben ze van de verrassing(en) genoten.
Vooraleer we van start gaan
toon ik graag nog wat leuke foto's van klasgenootjes.
Zo te zien krijgen jullie maar niet genoeg van het spiegelen....
Nietwaar, Edison, Mila en Fenne ?
Stoere ridder Edison ! Machtig....
Spiegeltje, spiegeltje, aan de wand ....
Ferm onderzoekswerk van Fenne
De knutselende zusjes Sinnaeve aan het werk !
En van dit lieverdje kreeg ik nog een "gespiegeld" hart toegestuurd.
Als dit niet mooi is !
En nu is het tijd om weer voluit aan de slag te gaan met de volgende taakjes...
We gaan ervoor hé !
WISKUNDE
Rekensprong C werkblad 71
|
1. De oefeningen op dit werkblad kunnen
zelfstandig opgelost worden.
Oefening 2 gebeurt als volgt:
Aandacht: het doorstrepen begint steeds
achteraan...met het laatste blokje dus
Oefening 4 met een waakzaam oog van mama
of papa.... lukt het al zelfstandig of nog niet?
Laat hen hardop verwoorden.
Nieuw ! nieuw! nieuw !
Minbrug
2. Bekijk het filmpje dat klaarstaat op bingel.
Bekijk een tweede maal het filmpje en
leg de getoonde oefening 12 - 7 = .
met je rekenmateriaal.
3. Hieronder kan je ook nog eens zien hoe we
dit leggen met onze rekenschijfjes.
4. Vandaag volgen we ook een rekenactiviteit
via classroom.
(groepsindeling en tijdstip: zie mail)
We leren brugsommen uitschrijven.
Leg hiervoor een blad papier en een zwarte
of donderblauwe stift klaar.
(graag een donkere kleur)
Ook je rekenmateriaal kan je erbij leggen.
|
|
Start kern 10
Kijk en luister je mee naar het nieuwe verhaal
"Een broekzak vol schatten"
Ga deze keer hiervoor naar Classroom.
Je vindt het onder de rubriek: schoolwerk
(duurt ongeveer een kwartiertje)
|
|
Nieuw! Nieuw! Nieuw !
Bekijk eerst dit filmpje over de -eu/-ieu/-uw
Opdracht 1
Laat bij het lezen van de nieuwe woorden de nieuwe klank eeu- of ieu- in fluo markeren.
Daarna leest het kind de woorden en kiest dan pas
het woord dat past bij de tekening
Opdracht 2
Hier stellen de kinderen zelf het woord samen, schrijven ze het woord op en verbinden het met de passende tekening.
Opgelet ! we schrijven nog niet aan elkaar.
Let goed op bij het overschrijven. Niet gemakkelijk ! Wees aandachtig en controleer je woord
|
|
Vandaag leren we de schrijfverbinding van
en naar de schrijfletter "ch".
De schrijfletter "sch" en "ch" zijn al aan de orde
geweest en zullen daarom voor de meeste kinderen
niet moeilijk zijn.
De verbinding van deze schrijfletters komt vanaf de
onderlijn en gaat schuin omhoog naar de volgende
schrijfletter.
Laat telkens goed naar het voorbeeld kijken!
|
|
We lezen vandaag opnieuw online
in onze leesgroepjes.
Graag inloggen op Classroom op
het doorgegeven tijdstip (zie mail)
Leg alvast leesboekje 9 en
veilig en vlot klaar.
Vergeet ook jouw leesvolgkaartje niet.
|
|
Een leuke leesoefening
Heel leuk om doen !
Doe mee met de bewegingen en tussenin lezen we hardop de woordjes
die we vandaag hebben geleerd.
Doe je mee ?
Woordjes stickeren van kern 8
De kinderen nemen hun stickerblad (zie map)
om woordjes uit kern 8 te leren schrijven.
De werkwijze kennen ze vanuit de klas.
Ze kiezen een sticker, kleven die op en schrijven daarnaast het woord.
(in losse letters)
Indien er een woordje niet gekend is, dan kunnen ze dit opzoeken
in het ringboekje (langwerpig boekje; zie foto).
Het is de bedoeling dat de woordjes foutloos worden geschreven.
Als controle kunnen ze vergelijken met de woordjes uit het ringboekje.
Wie dit reeds gedaan heeft, kan ook met de woordjes een zin maken.
Gebruik hiervoor het schrijfblad uit de meegegeven map.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten