woensdag 29 april 2020

Taken 30 april


Hoi hoi iedereen,

Edison wou nog eens zijn nieuwe leesplaats tonen....
Bij mooi weer kiest hij om buiten te lezen...
Laat ons hopen dat het vandaag weer een mooie dag wordt.





Ook vandaag staan er voor jullie wat taakjes klaar. Gaan jullie mee aan de slag?




 TAAL














              werkblad 10 - 11




Werkblad 10

Indien het nodig blijkt... 
Laat dan vooraf het eerste stukje van het woord in fluo aanduiden. Dit helpt bij het lezen van deze woorden.
Daarna kiest het kind het woord dat past bij de tekening.

Bij deze opdracht stellen de kinderen zelf de woorden samen. 
Ze schrijven het woord op en verbinden het dan 
met de passende tekening

Werkblad 11
Ik verwacht dat de kleuropdracht netjes en verzorgd gebeurd...

           
               SCHRIJVEN



                blad 20


Vandaag herhalen we de schrijfletter "f"
We oefenen de schrijfverbinding van en naar deze
schrijfletter. Dit is nieuw !
Opgelet ! De verbindingslijn begint steeds bij het haakje
van de letter "f" en gaat naar de "o", "i" en "a" toe. Bij de verbinding van het woorddeel "fe" wordt de schrijfletter "e" meteen vastgemaakt aan het haakje van de schrijfletter "f"
Kijk telkens goed naar het voorbeeld !
Alle letters moeten tussen de schrijflijntjes staan...

Is dit zo? Ik ben benieuwd wie dit correct doet...

WISKUNDE




werkboek D blad 4





    


We oefenen vandaag nog eens extra de aangeleerde brugoefeningen. 
Het filmpje staat klaar op Bingel voor wie dit nog eens
wil bekijken.
Opdracht 1 : lees de opdracht voor en 
de kinderen gaan zelfstandig aan het werk
Opdracht 2:  zou vlot en zelfstandig moeten lukken
Opdracht 3
Hierbij wordt gevraagd om zelf de blokjes bij te tekenen. 
Als begeleider kan je toezien op de eerste 2 oefeningen. 
Laat het kind daarna zelfstandig werken (indien dit lukt uiteraard).







We maken de onderste oefeningen.
Zo herhalen we het optellen en aftrekken tot 20;
zonder de brug.
Aandachtspuntje: de puntoefeningen.(eerste kolom)

Laat de oefening goed controleren
Het rekenmateriaal kan nog gebruikt worden maar
geleidelijk aan is het de bedoeling dat 
de kinderen dit zonder hulp van materiaal 
kunnen oplossen.

Bij de tweede en derde kolom: 
Tip: laat de tussenuitkomsten noteren en laat hen werken 
zoals in het voorbeeld.


                      10
voorbeeld: 15 - 5  - 2 =  .

     
LEZEN














 We lezen vandaag de woordrijen op blad 7 en 8.
 Dit zijn tweelettergrepige woorden
 Dit is nieuw voor de kinderen!
 Graag minstens 2 keer goed laten lezen




MAG - TAAK


Neem het zonnekind: Een park vol dieren


Wat zijn bedreigde dieren ?
Welke dieren zijn bedreigd?

Dit kom je te weten op blad 4 en 5
Laat dit door iemand bij jou thuis voorlezen.

Hieronder kan je een filmpje bekijken over een dier dat bedreigd is....



In het werkboekje: "Speel je mee?" van zonnekind 12
kan je vandaag vrijblijvend werken.
Je vindt er leuke reken- en taalwerkjes in.
Laat iemand bij jou thuis de opdrachtjes voorlezen.


Misschien heb je wel zin vandaag om eens te dansen. 
Ken je deze nog ?
Laat ze thuis maar eens zien hoe goed jij bent in dansen.
Wie doet er bij jou thuis mee ?
Kan je ze overtuigen om mee te doen ?



of





Vrijblijvend feedbbackgesprek (MAG)
Dit kan vandaag tussen 17 uur en 18 uur. 
Je kan op dit moment als ouder vragen stellen. 
Het laatste kwartiertje reserveren
we voor de kinderen die onderling 
een babbeltje willen slaan.


Weetje
Morgen, vrijdag 01 mei,
 zullen er geen taakjes klaar staan.
Tot maandag dan !





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 Samen met Zoem de bij wensen wij jullie een vakantie VOL KLEUR ! Juf Marijke, Meester Niels en juf Karine