maandag 11 mei 2020

11 mei

Maandag 11 mei ...Wat gaat het allemaal snel....
Gisteren konden we onze mama's in de bloemetjes zetten.
Hopelijk hebben ze van de verrassing(en) genoten.

Vooraleer we van start gaan 
toon ik graag nog wat leuke foto's van klasgenootjes.

Zo te zien krijgen jullie maar niet genoeg van het spiegelen....
Nietwaar, Edison, Mila en Fenne ?




Stoere ridder Edison ! Machtig....


Spiegeltje, spiegeltje, aan de wand ....



                                                                               Ferm onderzoekswerk van Fenne





      De knutselende zusjes Sinnaeve aan het werk !

                                              
               En van dit lieverdje kreeg ik nog een "gespiegeld" hart toegestuurd. 
 Als dit niet mooi is !


   En nu is het tijd om weer voluit aan de slag te gaan met de volgende taakjes...
   We gaan ervoor hé !




WISKUNDE




Rekensprong C werkblad 71





















  
1. De oefeningen op dit werkblad kunnen 
zelfstandig opgelost worden.


    Oefening 2 gebeurt als volgt: 



          Aandacht: het doorstrepen begint steeds    
          achteraan...met het laatste blokje dus

          Oefening 4 met een waakzaam oog van mama 
          of papa.... lukt het al zelfstandig of nog niet?
          Laat hen hardop verwoorden.
                               

Nieuw ! nieuw! nieuw !

 Minbrug


     2.  Bekijk het filmpje dat klaarstaat op bingel.
          Bekijk een tweede maal het filmpje en 
          leg de getoonde oefening  12 - 7 = .
          met je rekenmateriaal.
        


     3.  Hieronder kan je ook nog eens zien hoe we 
          dit leggen met onze rekenschijfjes.



      4. Vandaag volgen we ook een rekenactiviteit
          via classroom. 
          (groepsindeling en tijdstip: zie mail)
          We leren brugsommen uitschrijven.

         Leg hiervoor een blad papier en een zwarte 
         of donderblauwe stift klaar.
         (graag een donkere kleur)
         Ook je rekenmateriaal kan je erbij leggen.

























  Start kern 10

Kijk en luister  je mee naar het nieuwe verhaal 
"Een broekzak vol schatten"
Ga deze keer hiervoor naar Classroom.
Je vindt het onder de rubriek: schoolwerk
(duurt ongeveer een kwartiertje)


                
      TAAL
















                          werkblad 1 
Nieuw! Nieuw! Nieuw !

Bekijk eerst dit filmpje over de -eu/-ieu/-uw




                          
Opdracht 1 
Laat bij het lezen van de nieuwe woorden de nieuwe klank eeu- of ieu- in fluo markeren.
Daarna leest het kind de woorden en kiest dan pas
het woord dat past bij de tekening


Opdracht 2

Hier stellen de kinderen zelf het woord samen, schrijven ze het woord op en verbinden het met de passende tekening.
Opgelet ! we schrijven nog niet aan elkaar.

Let goed op bij het overschrijven. Niet gemakkelijk !                  Wees aandachtig en controleer je woord


SCHRIJVEN

   
werkblad 23


     


     Vandaag leren we de schrijfverbinding van 
     en naar de schrijfletter "ch".
De schrijfletter "sch" en "ch" zijn al aan de orde
geweest en zullen daarom voor de meeste kinderen
niet moeilijk zijn.
De verbinding van deze schrijfletters komt vanaf de
onderlijn en gaat schuin omhoog naar de volgende
schrijfletter.
Laat telkens goed naar het voorbeeld kijken!








LEZEN 


          We lezen vandaag opnieuw online 
          in onze leesgroepjes.
          Graag inloggen op Classroom op 
          het doorgegeven tijdstip  (zie mail)
          Leg alvast leesboekje 9  en 
          veilig en vlot klaar.

          Vergeet ook jouw leesvolgkaartje niet. 


MAG - TAAK

Een leuke leesoefening

Heel leuk om doen !
Doe mee met de bewegingen en tussenin lezen we hardop de woordjes
 die we vandaag hebben geleerd.
Doe je mee ?




Woordjes stickeren van kern 8



De kinderen nemen hun stickerblad (zie map) 
om woordjes uit kern 8 te leren schrijven.
De werkwijze kennen ze vanuit de klas.
Ze kiezen een sticker, kleven die op en schrijven daarnaast het woord.
(in losse letters)
Indien er een woordje niet gekend is, dan kunnen ze dit opzoeken 
in het ringboekje (langwerpig boekje; zie foto).
Het is de bedoeling dat de woordjes foutloos worden geschreven.
Als controle kunnen ze vergelijken met de woordjes uit het ringboekje.
Wie dit reeds gedaan heeft, kan ook met de woordjes een zin maken.
Gebruik hiervoor het schrijfblad uit de meegegeven map.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

vrijblijvende taak 28 mei

LEZEN                                                                                                                 kern 10  blad 9 ...