woensdag 6 mei 2020

taken 06 mei



Dag allemaal,
Ook voor vandaag volgt hier een takenpakketje.
Blij te zien dat iedereen het goed blijft doen.
We houden vol....en alles komt dan goed.





SCHRIJVEN


  
Dictee
We oefenen opnieuw het schrijven van woordjes.
We schrijven nog steeds met losse letters omdat
nog niet alle schrijfverbindingen werden aangebracht.
Je kan het blad gebruiken waar we reeds
op werkten. 



Hier volgt het dictee.

1. Ik rij graag op mijn fiets. Schrijf op: fiets
2. Wat is die man groot ! Schrijf op: groot
3. Hij lijkt wel een reus. Schrijf op: reus
4. Hij heeft een grote snor. Schrijf op: snor
5. Ben je soms bang? Schrijf op: soms
6. Dat hoeft toch helemaal niet. Schrijf op: hoeft
7. Zag jij al ooit eens een rups? Schrijf op: rups
8. Blauw is mijn lievelingskleur. Schrijf op: kleur



                       WISKUNDE

   
               werkblad 20 oefening 3 




                           Kloklezen : Hoe laat is het ?



Tip: laat de lange wijzer (staat op 12 of op 6) aanduiden in fluo

Weet je het nog?
Bij het schrijven van het woordje "half" 
schrijven we de letters aan elkaar.




Oefeningen op Bingel

Er staan bingeltaken klaar die je vandaag maakt.



          
                      LEZEN


      We lezen vandaag opnieuw online 
      in onze leesgroepjes.
      Graag inloggen op Classroom op het doorgegeven tijdstip 
      (zie mail)
      Leg alvast leesboekje 9  en veilig en vlot klaar.


      Vergeet ook jouw leesvolgkaartje niet.

                        TAAL




                   werkblad 17 - 18 
                               
      Werkblad 17

      Hier worden de zinnen op volgorde gezet.
      Heb ik het wel juist? Laat als controle de zinnen 
      in volgorde lezen. Klopt deze volgorde ?

      Tip: werk in potlood

      Werkblad 18

      Er passen steeds twee zinnen bij elkaar. 
      Laat de zin uit de linkerkolom lezen, 
      telkens gevolgd door een zin uit de rechterkolom.

          Voorbeeld

          Ik pak een spijker.
          Daar maak ik een gat mee.

          Ik pak een spijker.
          Die sla ik in het hout.

          Ik pak een spijker.
          Daar verf ik de kruk mee.

      De kinderen bepalen welke zin bij
      de eerste zin  past en waarom. 
      Tot slot verbinden ze deze met elkaar.

Wat ongewoon, dit is geen tussendoortje maar ....          
     vandaag eindigen we met een bewegingsmomentje.   
      
      In de WO-lessen gaat het nu over dieren.
Ik vond een passend bewegingsmomentje.
Kan je raden welk dier het is ? 
En...meedoen hé....
(klik op de foto)




  




MAG - TAAK

Ben je Ilona niet vergeten ? Morgen is zij jarig....
Alle tekeningen worden aan haar bezorgd.

Ben je mama niet vergeten ?
Heb je al tijd genomen om te werken aan de knutselopdracht ?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 Samen met Zoem de bij wensen wij jullie een vakantie VOL KLEUR ! Juf Marijke, Meester Niels en juf Karine